مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد؛

اجرای پروژه های راهداری نیازمند اعتبارات مناسب/ افزایش حوادث در جاده های روستایی یزد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد گفت:در سال جاری حوادث در جاده های روستایی استان افزایش زیادی یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محسن صادقیان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد،با اشاره به اینکه قریب به یکسال از تشکیل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای می گذرد به تشربح وظایف این اداره کل در حوزه های حمل و نقل و راهداری پرداخت.

صادقیان درخصوص مشکلاتی اعتباری افزود:بیشتر اعتبارات استانی که به راهداری تعلق می گیرد از ردیف ماده 180 ملی است که متاسفانه تا کنون تخصیص مناسبی نداشته است و همین امر باعث می شود اجرای پروژه های راهداری با کندی مواجه شود.

وی در دیدار با صباغیان نماینده مردم بافق، بهاباد، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایمنی جاده ها رویکرد اول اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد است، گفت: در این زمینه بیش از هشت ماه بررسی دقیق صورت گرفت و امروز ما بانکهای اطلاعاتی خوبی را تشکیل داده ایم که باید به تحلیل آن بپردازیم

صادقیان افزود: در بحث حمل و نقل مشکلاتی از گذشته ها وجود دارد که نمی توان انتظار داشت این مشکلات در کوتاه مدت برطرف شود، ولی اگر با گذشت زمان بتوانیم نسبت به رفع آن اقدام نماییم بسیار ارزشمند است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد گفت: یکی دیگر از مشکلات راه های استان خسارتی است که تردد کامیون های حمل مواد معدنی به جاده ها وارد می کنند.

صادقیان با تاکید بر اینکه بسیاری از جاده‌های استان با وجودی که برای عبور کامیون احداث نشده مورد تردد زیاد کامیون ها است، خاطرنشان کرد: عمده جاده ها با یک لایه آسفالت و عمر چندین ساله است که اصلا برای عبور کامیون ساخته نشده و مناسب نیست.

این مقام مسئول تصریح کرد: به هر صورت کامیون ها، در حال تردد در این جاده ها هستند و خسارت ناشی از آن به جاده وارد می شود به همین دلیل باید به دنبال رفع این خسارت ها از محل اعتبارات معادن باشیم.

صادقیان در خصوص تصادفات جاده ای استان گفت در سال جاری حوادث در جاده های روستایی استان افزایش زیادی یافته و باید در این زمینه توجه بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: در صورتی که مسیرهای روستایی و فرعی را هم، به دوربین ثبت تخلفات مجهز کنیم و شیب شیروانی این جاده ها را هم اصلاح کنیم، امیدواریم میزان تلفات و کشته ها هم کاهش پیدا کند.

محمدرضا صباغیان  نیز در این دیدار با اشاره به اینکه حوزه انتخابیه مهریز بزرگترین حوزه انتخابی کشور است گفت: شهرستان های این حوزه انتخابیه نیازها و مشکلات متعددی در زمینه های مختلف دارند که باید در راستای رفع این نیازها قدم برداشت.

 صباغیان افزود: به اهمیت تشکلهای صنفی در بخش های مختلف اشاره کرد و افزود: امروزه اگر هر جمعیت و صنفی، تشکل نداشته باشند نمی توانند به حق و حقوق خود به درستی و کامل دست پیدا کنند.

نماینده مردم بافق، بهاباد، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی، به پیگیری پروژه های اساسی و زیربنایی و دارای اهمیت در مرکز اشاره کرد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در ادامه، خواستار کمک به برطرف شدن مشکلاتی که فرمانداران شهرستانهای مهریز و خاتم در جلسه به آنها پرداختند، شد.

انتهای پیام/ی

افزایش حوادث در جاده های روستایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار